یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا در بروکسل شبکه‌‌ای جهانی را به منظور جلوگیری از افراط گرایی خشونت بار و تروریسم راه اندازی کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی بر پایه طرح ابتکاری جدید اتحادیه اروپا، عاملان محلی مانند مددکاران اجتماعی، رهبران مذهبی، افسران پلیس و محققان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

آن­ها دانش و چگونگی شناسایی و کمک به افرادی که در معرض عقاید افراطی خشونت ­بار قرار دارند را در اختیار یکدیگر می ‌گذارند.

تصمیم اتحادیه اروپا برای تشکیل شبکه ‌ای به منظور مبارزه با عقاید افراط گرایانه خشونت ­بار بخشی از به اصطلاح راهبرد امنیت داخلی این اتحادیه است که از سال گذشته اتخاذ شده است.

کارشناسان می‌گویند، عقاید افراط ­گرایانه تهدیدهایی هستند که باید با آن­ها مقابله شود، به همین جهت تاسیس چنین شبکه را تحولی مثبت قلمداد می ‌کنند.

با وجود این کارشناسان نسبت به تکرار اشتباهات دهه گذشته مبنی بر ربط دادن تروریسم به آن چه که آن­ها (غرب) تندروی اسلامی می ‌نامند و هدف قراردادن نامتناسب جوامع مسلمان هشدار دادند.

همچنین آخرین حمله تروریستی که در اروپا انجام گرفت، برخاسته از عقاید ضد اسلامی راست گرایانه بوده است.

یک نروژی مسیحی در ماه جولای 2011، 76 تن را در این کشور در حمله‌ای تروریستی به قتل رساند؛ حمله­‌ای که بزرگترین کشتار جمعی در قاره اروپا بعد از جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید.

کارشناسان همچنین می‌گویند، اقدامات و تمهیدات امنیتی سختگیرانه در حوزه اتحادیه اروپا بیش از آن که مفید باشد، زیانبخش بوده است.

کد خبر 145278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز